::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #FF00BF -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; } by : http://ceriteracikfarah.blogspot.com/2011/06/cantikkan-scrollbar-anda.html#ixzz1P8jTfdq5 Under Creative Commons License: Attribution

Tuesday

30 day challenge - day8


day8 - pergaduhan paling teruk pernah anda alami.

aku bukan jenis yang suka nak bergaduh...

klau bende tu boleh settle lek-lok aku akan try settle lek-lok...

klau ikutkan x de larh byk sangat pergaduhan yang aku alami..

1-sekolah rendah.

budak2 mmg tak boleh nak fikir rasional masa nie...
pergaduhan nie berlaku kami geng dak pompuan lawan geng budak lelaki...
mula2 main je..ejek2 nama bapak,semua mmg kebudak-budakkan.
tbe2 sowang budak laki ini melampau betul ..
kteowg dah stop dier plak melebih-lebih...
tahap kesabaran aku hilang...nah ambik ko kan kerusi plastik dah melayang..
alhamdulillah x kene dier klau kene mati larh aku!!!
skrang kami semua dah besar..
ble teringat kisah semula ini semua tergelak...
(grangnye aku)

2. sekolah menegah.

aku ngan sowang budak pompuan nie kawan yang agak baik larh...
kteowg selalu sama2 ...waktu tue form2 tak silap larh..
satu hari tu kami gi solat sama2 sekolah petang katakan ...
budak pompuan nie dier ada kelebihan tau..
dier boleh sembur air dari mulut dier..
semburan dier teoat dan halus je..
main2 punya pasal time solat..
dier sembur aku ngan air..
apalagi berangin r aku..ko gie r wat owg lain jgn r wat kat aku..aku tak suka..
dier buat lagi..pastu ble aku balas aku sembur dier ngan air paip..
dier melenting lansung nak marah2 aku..
lantak ko r nak marah aku sapa yang start dulu..kan dah kene..
lepas kejadian tu kami rengang..kami tak bertegur langsung..sampai dier dah pindah sek.
aku x tegur pon dier...bagi aku wat pe nak tegur owg yang x tegur aku (ego sngat aku)
sekrang kami baik semula tapi tak rapat pown...lepas dier add aku kat fb n said sorry..semua jadi ok..kami still contact each other..
(dari form2 sampai form5 aku tak tegur dier) *mmg ego aku tinggi!!

3. Asasi..

mlas nak cte apa pergaduhan yang berlaku skrang...
aku sendiri tak pasti nie pergaduhan tau tidak...
mungkin perang dingin je kowt..
byksangatkekeliruandalamceritainisampaiakusendiritakphmdengansituasiini!!

konklusinya:semua pergaduhan yang aku terlibat melibatkan tahap KEEGOAN aku yang tinggi!!

ps:mungkin ada jalan untuk kita berbaik seperti dahulu cuma DIA tak tunjukkan lagi!

saya dah rendahkan ego saya!!

Dalam surah Luqman, ayat 18 Allah melarang kita bersikap sombong sebagaimana firman-Nya yang bermaksud: “Dan janganlah engkau memalingkan muka dari manusia (kerana sombong) dan janganlah engkau berjalan di muka bumi ini dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang sombong lagi membanggakan diri.”











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweet2

Follow wanie2919 on Twitter