::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #FF00BF -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; } by : http://ceriteracikfarah.blogspot.com/2011/06/cantikkan-scrollbar-anda.html#ixzz1P8jTfdq5 Under Creative Commons License: Attribution

Saturday

sama sahaja!!


assalamualaikum...

baru selesai modul1 .. ya allah penatnya .. every weekend ada sahaja activity..

peluang nak balik ke rumah selalu terbatal dek activity fakulti,kolej, dan lain2 yang menghalang!

ya allah, kuatkan larh semangat aku sepanjang berada di sini.

ok aku sebenarnya nak menulis mengenai rasa jengkel aku terhadap insan2 di fb.

aku sebnrnya tak ambik peduli semua itu..lantak pi larh hang pa nak post apa kat fb.

tapi aku ada satu jer problem skrang ni...

my family members in fb..

ya allah, annoying sangat dengan perbuatan mereka..

dowang seakan nak menunjuk-nunjuk kekayaan satu sama lain...

contohnya...bila mak upload gambar duit berkepuk2 dalam beg...

beberapa minit kemudian anak dia pulak upload gambar sebakul duit..

bila anak upload gambar sofa baru...beberapa hari kemudian mak plak upload gambar sofa baru.

aku tak peduli, perbalahan antara mak dan anak untuk menunjuk siapa kaya...

tapi aku malu dengan sikap dowang...

berlumba-lumba mengejar kekayaan masing2...untuk ditunjukan pada dunia

tapi adakah mereka berlumba-lumba untuk mengejar pahala...untuk di tunjukan pada allah??

wallahualam

sikap dowang ni..boleh menyebabkan pelbagai sifat negatif muncul di setiap orang melihatnya..

mungkin ada orang akan rasa menyampah, dengki dan sebagainya terhdap mereka...

aku sebagai orang muda cme mampu melihat...

sbb ibu kata biar larh mereka dan urusan mereka...

yang baik di jadikan teladan yang buruk dijadikan sempadan...








p/s:aku rasa aku perlukan perubahan...hati aku tak tenang..dan aku tgh mencari ketenangan yang hakiki!! ya allah bantulah hambamu ini dalam mencari ketenangan yang hakiki.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweet2

Follow wanie2919 on Twitter