::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #D9D9D9; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #FF00BF -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; } by : http://ceriteracikfarah.blogspot.com/2011/06/cantikkan-scrollbar-anda.html#ixzz1P8jTfdq5 Under Creative Commons License: Attribution

Tuesday

Datang lagi!

assalamualaikum..

apa yang datang lagi??

UJIAN dariNYA datang menguji aku lagi...

ya allah kuat sungguh ujian kali ini...

rasa lemah dan tak mampu hadapi mulanya...

namun kehadiran orang2 tersayang mampu membuat diri ini jadi kuat dan tabah...

tanggal 2/4/2012...

satu lagi kenangan dan pengalaman pahit menimpa diri ni..

dek kealpaan dan kecuaian diri...

Dompet yang penuh dengan rezeki dan memori terindah di ambil orang...

ya allah klau sekadar wang di dalam dompet itu sahaja yang hilang aku masih mampu berdiri..

namun duit dalam mesin serba canggih juga hilang...

di mana silap aku?? apa dosa aku?? ya allah hebat sungguh dugaan ini..

namun aku masih mampu untuk menjalani hari-hari mendatang kerana sokongan dan nasihat dari ibu dan ayah..adik2..dan sahabat2 aku yang tak pernah berenti..

aku baru kehilang wang..namun ada lagi insan yang yang kehilangan orang yang mereka sayang.

lagi besar dugaan mereka...

ini semua ujian darinya...dan aku redha.

peringatan buat yang lain..

-jaga barang anda dengan penuh hati2...

-jgn amalkan sikap cuai

- jgn sesekali letak no pin bank anda sama dengan tarikh lahir anda...

after semua yang terjadi saya kene berjimat-cermat!!

Apabila seorang hamba ALLAH jatuh sakit. ALLAH akan utuskan 4 malaikat:
-malaikat pertama akan mengambil selera makan..
-malaikat kedua akan mengambil rezeki kita....
-malaikat ketiga akan mengambil kecantikan wajah kita(muka pucat)
-malaikat keempat akan mengambil dosa kita...
dan apabila sampai waktu yang ALLAH tetapkan untuk hambanya kembali sihat..ALLAH akan menyuruh malaikat pertama,kedua dan ketiga supaya memberi balik apa yang diambil mereka tetapi ALLAH tidak menyuruh malaikat keempat supaya memberi balik dosa hamba tersebut...Lihatlarh betapa sayangnya ALLAH terhadap hambanya tetapi kita tidak pernah mengetahuinya...SUBHANALLAH!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tweet2

Follow wanie2919 on Twitter